preskoči na sadržaj
Geografija

GEOGRAFIJA

5. razred

VJEŽBAJ RELJEF UZ ZADATKE learning apps:

https://learningapps.org/display?v=p89v9rba524

 

NA DNU STRANICE POTRAŽI I KLIKNI NA POVEZNICU ZA DOKUMENT U KOJEMU ĆEŠ JOŠ JEDNOM POGLEDATI FOTOGRAFIJE OSNOVNIH KRŠKIH OBLIKA RELJEFA

 

POVEZNICA ZA KVIZ "ŠTO JE GEOGRAFIJA, OBLIK I ROTACIJA ZEMLJE":

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVAOnijYxXpEjKilYcw39b1UMDJIODlKV0lKT0gzUUNGTlJORDBWNzVPTy4u

 

Provjerite svoje znanje o položaju Hrvatske i Europe, hrvatskim i europskim regijama, Europskoj uniji i simbolima, veličini i granicama Hrvatske:

https://learningapps.org/watch?v=pmd28djwk24

ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 5. RAZREDA:

  • GEO OŠ A.5.1. Učenik objašnjava važnost geografije u svakodnevnome životu.
  • GEO OŠ A.B.5.2. Učenik opisuje osnovna obilježja Zemlje koristeći se globusom.
  • GEO OŠ A.B.5.3. Učenik analizira globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređuje prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
  • GEO OŠ B.5.2. Učenik razlikuje vrste geografskih karata prema mjerilu i sadržaju te s pomoću tumača interpretira elemente karte na različitim prostornim razinama.
  • GEO OŠ B.5.3. Učenik se orijentira u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
  • GEO OŠ A.5.4. Učenik opisuje oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjava aspekte položaja te izdvaja prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
  • GEO OŠ B.5.4. Učenik objašnjava mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji.
  • GEO OŠ B.C.5.5. Učenik uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednuje kao životni prostor.
  • GEO OŠ C.5.1. Učenik objašnjava raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda.
  • GEO OŠ C.5.2. Učenik opisuje osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržava njihovo održivo iskorištavanje
  • GEO OŠ C.5.3. Učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske.

6. razred

Na stranicama Državnog zavoda za statistiku potražite podatke o stanovništvu Hrvatske. Evo poveznice:

https://podaci.dzs.hr/hr/podaci/stanovnistvo/

PROVJERI SVOJE ZNANJE O RAZNOLIKOSTI STANOVNIŠTVA I NASELJENOSTI SVIJETA I HRVATSKE KVIZOM NA SLJEDEĆOJ POVEZNICI:

https://wordwall.net/hr/resource/8809762

DHMZ-Državni hidrometeorološki zavod

Dio je svjetske mreže nacionalnih meteoroloških i hidroloških službi pod okriljem Svjetske meteorološke organizacije. Osnovan je 1947. godine, a sjedište mu je do potresa bilo na Griču 3. Nakon potresa preseljen je na Ravnice 48. Na njegovoj web stranici možete pronaći sve podatke o vremenu. Istražite na poveznici:

https://meteo.hr/index.php

 

Ponovi godišnja doba

Poveznica za zadatak-Godišnja doba: https://learningapps.org/display?v=pscwa674t20

ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 6. RAZREDA:

  • GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze.
  • GEO OŠ B.6.6.
  • Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacija klima.
  • GEO OŠ B.6.7.
  • Učenik analizira prostorne organizacije i procese istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.
  • GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.
  • GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
  • GEO OŠ B.A.6.1. Učenik interpretira podatke o broju i razmještaju stanovnika i gustoći naseljenosti na primjerima iz Hrvatske i svijeta.
  • GEO OŠ B.A.6.2. Učenik analizira sastavnice općega kretanja stanovništva svijeta i Hrvatske te njezinih prirodnih cjelina i županija.
  • GEO OŠ B.A.6.3. Učenik objašnjava raznolikost svjetskoga stanovništva analizirajući pojedine strukture, identificira probleme koji iz toga proizlaze te izgrađuje pozitivan i tolerantan odnos prema drugim kulturnim zajednicama poštujući raznolikosti.
  • GEO OŠ A.6.1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-
  • -teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske.
  • GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
  • GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske
  • GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.

7. razred

Ponovi lekciju Starost i reljef Europe uz zadatak na poveznici:

https://learningapps.org/display?v=prrbygh8521

Provjeri svoje znanje o Ujedinjenom kraljevstvu i Francuskoj u sljedećim zadacima na poveznici:

https://learningapps.org/watch?v=p0f5wc4nj23

ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 7. RAZREDA:

  • GEO OŠ A.B.7.1. Učenik objašnjava geografski smještaj i utjecaj geografskoga položaja na razvijenost Europe te opisuje utjecaj Europljana na druge dijelove svijeta.
  • GEO OŠ A.B.7.5. Učenik analizira europske regije s obzirom na njihove posebnosti.
  • GEO OŠ B.A.7.1. Učenik analizira prirodno-geografska obilježja Europe i objašnjava njihov utjecaj na naseljenost i gospodarske aktivnosti.
  • GEO OŠ A.B.7.4. Učenik objašnjava demografske i gospodarske posebnosti europskih država na temelju prikupljenih i obrađenih podataka.
  • GEO OŠ A.B.7.2. Učenik objašnjava nastanak političke karte Europe, procese integriranja te važnost suradnje i poštovanja različitosti.
  • GEO OŠ A.B.7.3. Učenik obrazlaže nastanak, razvoj i značenje Europske unije u Europi i svijetu te utjecaj institucija EU-a na pojedinca i države.
  • GEO OŠ A.B.7.5. Učenik analizira europske regije s obzirom na njihove posebnosti.
  • GEO OŠ A.B.7.6. Učenik analizira specifične uvjete života u velikim prirodnim regijama Srednje Europe te objašnjava utjecaj povijesnih zbivanja na različit stupanj gospodarskoga razvoja pojedinih država.
  • GEO OŠ A.B.7.7. Učenik analizira utjecaj prirodno-geografskih i društveno-geografskih posebnosti na oblikovanje mediteranskoga kulturno-civilizacijskog kruga te njegov utjecaj na Hrvatsku i svijet.
  • GEO OŠ A.B.7.8. Učenik analizira specifične uvjete života u državama Jugoistočne Europe te utjecaj povijesnih zbivanja na različit stupanj gospodarskoga razvoja pojedinih država.
  • GEO OŠ B.A.7.2. Učenik analizira najvažnije čimbenike koji utječu na gospodarski razvoj i urbanizaciju država Zapadne Europe.
  • GEO OŠ A.B.C.7.9. Učenik analizira utjecaj prirodno-geografskih posebnosti na naseljenost i gospodarski razvoj država Sjeverne Europe te uspoređuje baltičke s nordijskim državama Sjeverne Europe.
  • GEO OŠ A.B.7.10.Učenik objašnjava prirodno-geografske i društveno-geografske posebnosti Istočne Europe te analizira gospodarsku, vojnu i političku ulogu Ruske Federacije u Europi i svijetu.

8. razred

NAJBOLJE PREZENTACIJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA UČENIKA 8. RAZREDA U ŠKOLSKOJ GODINI 2022./2023. NALAZE SE NA KRAJU OVE STRANICE. POGLEDAJTE IH!

Saznaj koliko je sati u svjetskim državama na web stranici timeanddate:

www.timeanddate.com

Upute za istraživački rad se nalaze u dokumentu na dnu stranice

Državna geodetska uprava

zadužena je u Hrvatskoj izrađivati i nadopunjavati karte. Pogledajte na poveznici njihovu web stranicu:

https://dgu.gov.hr/proizvodi-i-usluge/78

Vježbaj određivati geografski smještaj uz pomoć aplikacije Google Earth.

Poveznica: https://earth.google.com/web/@46.30615889,16.36665687,167.65391452a,10877.71241489d,35y,359.94251575h,0t,0r

ISHODI UČENJA KOJE ĆEMO POSTIĆI DO KRAJA 8. RAZREDA:

  • GEO OŠ B.8.2. Učenik određuje geografske koordinate zadanoga mjesta na geografskim kartama, služi se digitalnim kartama, snalazi se i kreće u prostoru s pomoću topografske karte, plana grada (naselja), kompasa i GNSS-a.
  • GEO OŠ B.8.1. Učenik analizira prostorne organizacije i procese
  • istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.*
  • GEO OŠ B.8.3. Učenik objašnjava položaj, gibanja i međudjelovanje Zemlje s drugim nebeskim tijelima u Sunčevu sustavu i svemiru* i njihov utjecaj na život na Zemlji.
  • GEO OŠ B.8.4. Učenik objašnjava građu i starost Zemlje, opisuje glavne unutarnje procese oblikovanja reljefa te na primjerima objašnjava uzroke i posljedice pokreta litosfernih ploča.
  • GEO OŠ B.8.5. Učenik klasificira klimatske tipove, opisuje njihova obilježja i povezuje ih sa živim svijetom.
  • GEO OŠ A.B.8.1. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Azije s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
  • GEO OŠ A.B.8.2. Učenik analizira i objašnjava odabrane probleme suvremenoga razvoja Azije
  • GEO OŠ A.B.8.3. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Afrike s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
  • GEO OŠ A.B.8.4. Učenik analizira i objašnjava odabrane probleme suvremenoga razvoja Afrike.
  • GEO OŠ A.B.8.5. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Amerika s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
  • GEO OŠ B.A.C.8.6. Učenik analizira i objašnjava problematiku naseljavanja, morfološke i socioekonomske strukture gradova, iskorištavanja šumskih površina te suvremenoga razvoja Amerika.
  • GEO OŠ A.B.C.8.6. Učenik analizira prirodno-geografska i društveno-geografska obilježja Australije i Oceanije s pomoću geografske karte i različitih grafičkih prikaza.
  • GEO OŠ C.A.B.8.1. Učenik analizira prirodno-geografska obilježja polarnih
  • područja, izdvaja specifične uvjete života i prilagodbe živih bića te objašnjava mogućnosti i ograničenja iskorištavanja njihovih prirodnih resursa.
  • GEO OŠ A.B.8.7. Učenik opisuje globalizaciju i njezin utjecaj na identitet pojedinca i prostora u kojemu živi.
Tražilica



Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Korisno
 • Portal za škole
 • MZO
 • Agencija za odgoj i ...
 • INFO-OŠML
 • CAdmin
 • NCVVO
 • Zbornica

Casopisi
 • BUG
 • Drvo znanja
 • Meridijani


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Oglasna ploča

Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju